پیدا کردن هدف

یکی از عمده دلایلی که ما آدمها در تله و چرخه زندگی روزمره خودمون گیر میکنیم، بی هدفیه، و پیدا کردن هدف کاریست بس آسان. همین الان اگر توی خیابون جلوی یک شخصی رو بگیری و ازش بپرسی که هدفت در یک سال آینده چیه و میخوای چیکار کنی؟ شاید بیش از 90 درصد جواب میدن که “نمیدونم، بهش فکر نکردم” ، “اوووه تا سال دیگه کی مرده کی زنده!” ، “ولمون کن بابا، من الان نمیدونم ناهار چی خوردم!” و جوابهایی از این قبیل… مشکل از کجاست؟ چرا اغلب مردم بی هدف هستن؟ با توجه به تجریبات گذشته و تحقیقاتی که در ثروت آموز داشتیم، این مسئله رو مورد بررسی قرار دادیم و روشهایی برای پیدا کردن هدف ابداع کردیم که در این مطلب تقدیم شما دوست عزیز میشه.

بررسی دلایل بی هدفی جامعه

یکی از دلایل مهم در بی هدفی افراد، تمرکز روی گرفتاریها و نیازهای روزمره ست. بعنوان مثال شخصی رو در نظر بگیر که هر ماه باید مبلغ مشخصی رو بعنوان اجاره منزل پرداخت کنه. از طرفی درآمد مشخصی نداره، لذا تمام ذهنیت این فرد روی این مبلغ اجاره متمرکز میشه و اگر ازش پرسیده بشه که هدفت چیه، بدون شک جوابش اینه که “اجاره این ماه رو جور کنم” و حتی اگر از نگرانیش بپرسی، باز هم پاسخش اینه که “نگران اجاره این ماه هستم”، خب مسلما این فرد نمیتونه هدف مشخصی در دراز مدت داشته باشه. و برای پیدا کردن هدف تنها راه تغییر سبک زندگی و تغییر باورهاشه. مادامی که به یک مبلغ مشخصی فکر میکنی فقط همون رو بدست میاری.

دلیل بعدی بی هدفی گیر کردن در یک تله مالی و شغلیه، که باز هم به موضوع بالا مرتبطه، افرادی هستن که بعنوان کارمند جزء یا کارگر مشغول کار برای دیگران هستن. این افراد 70 درصد وقتشون رو برای دیگران کار میکنن تا مبلغ مشخصی رو در انتهای ماه به دست بیارن. از اونجایی که خستگی ناشی از کار مجال هیچگونه تفریح، مطالعه، تحقیق و… رو بهشون نمیده در نتیجه هدف خاصی رو هم دنبال نمیکنن. البته شاید هدفی مثل خرید اقساطی ماشین، یا به امید خونه دار شدن و.. امثال اینها رو در سر داشته باشن، اما این نوع هدف گذاری اصولی نیست و بازهم محدود به میزان مبلغ دریافتیشون در ماه هست. مثلا شخصی که ماهانه 2 میلیون تومان حقوق داره، به خرید یک ماشین پراید، یا یک خونه 60-70 متری فکر میکنه و براش مهم نیست که این خونه در کجای شهر یا چه شکل و شمایلی داشته باشه ، فقط این مهمه که یه خونه ای باشه مال خودش و دیگه اجاره نده. لذا از این دست افراد هم برای پیدا کردن هدف مشخص نیاز به تمرین و تغییر باورها و نوع تفکر دارن.

در مورد باورها چقدر میدونی؟ این مطلب رو بخون تا بهتر درکش کنی

دلایل متعدد دیگری هم وجود داره که نیاز به توضیح اضافه ای نیست و هر کسی خودش میدونه چرا هیچ هدفی در زندگی نداره، هدفم از ارائه این مطلب پیشنهاد چند راهکار مناسب برای پیدا کردن هدف مشخصه که در ادامه بهش میپردازم.

1- مطالعه، راه طلایی برای پیدا کردن هدف

داشتن دانش همیشه چیز خوبیه. با مطالعه کردن دانش به دست میاد. ممکنه به خاطر دلایل زیادی و گیر کردن در چرخه تکراری زندگی، ذهنت بسیاری از دانش و علمی که در گذشته کسب کردی، بدلیل عدم استفاده همشون رو در گوشه ای آرشیو کرده باشه. بنابراین قدرت تجزیه و تحلیل ذهن کاهش پیدا میکنه و به مرور تنبل میشه. اما با مطالعه کردن حتی یک صفحه کتاب در طول روز میتونی هم چیزای جدیدی یاد بگیری و هم اون آرشیو رو مجدد باز کنی و مثل یک کتابخونه قدیمی با یک گردگیری ساده بهش سر و سامون بدی. مهم نیست چه کتابی مطالعه میکنی این دیگه بستگی به علاقه شخصیت داره. چون در هر صورت کتاب ها یا آموزشی هستن یا داستانی که در داستانها هم همیشه نکاتی برای یادگیری بیشتر پیدا میشه. چه بسا که در پی پیدا کردن هدف متوجه بشی که لابلای همین کتابخونه خاکی گوشه ذهنت چه اهدافی داشتی و مدفون شدن بیارشون بیرون، تمیزشون کن و بزار جلوی چشمات باشن.

2- دیدن مستند برای یافتن اهداف

اگر اهل تلویزیون دیدن هستی، پیشنهاد میکنم دیدن اخبار و سریال های آبکی و مخرب رو از همین لحظه کنار بزاری و به دیدن مستند رو بیاری، مستندهای فوق العاده ای وجود دارن که باعث میشن دوباره احساس تازگی کنی، و به این فکر بیافتی که، هی! دنیا جای بزرگیه، خیلی چیزا برای دیدن و بدست آوردن هست… مثلا یکی از مستندهای مورد علاقه من دیدن مستند سریالی “این تکه سنگ عجیب” هستش. این مستند اسراری در زمین و عالم رو بهت نشون میده که در حیرت میمونی که چطور تابحال ندیده بودیش. یا مثلا مستند Top Gear یا تخت گاز، که باعث میشه دیدگاهت نسبت به ماشین عوض بشه و دیگه فکر پراید رو از سرت بیرون کنی. همچنین مستند “1000 مکانی که قبل از مرگ باید دید” باعث میشه دوباره حس زنده بودن کنی و زندگی رو جور دیگه ای بخوای. همه این مستندها در اینترنت بصورت رایگان برای دانلود موجوده اما حجمشون بالاست. ولی اگه دوست داشتی با دردسر کمتری به دستشون بیاری، میتونی از فروشگاه ثروت آموز سفارش بدی. یادت نره که رسیدن به موفقیت هزینه داره و نمیتونی همه چیز رو رایگان به دست بیاری. دنبال چیز رایگان بودن مساویست با نداشتن افکار ثروت جویانه و لایق ندونستن خودت برای کسب ثروت. پس برای پیدا کردن هدف عالی، هزینه کن هرچند اندک ولی باعث میشه همیشه به یاد بیاری که بابتش هزینه پرداخت کردی.

3- جستجو در اینترنت و دیدن زندگی افراد موفق

اگه هیچکدوم از وارد بالا کمکت نکرد، پیشنهاد میکنم با سرچ کردن در گوگل چند نمونه از زندگی افراد موفق رو ببینی. مثلا سرچ کن، “خانه بیل گیتس” یا “تجربه سفر با کشتی” و… نترس! کسی بخاطر دیدن اینها سرزنشت نمیکنه. اجازه بده ذهنت بلندپروازی کنه، چه اشکالی داره، نه مالیات داره و نه جرمه!! ببین بقیه چجوری زندگی میکنن، اونا هم همونقدر مغز و دست و پا دارن که تو داری، هیچ تفاوتی بین تو و بقیه نیست. کافیه کمی جسارت بخرج  بدی و افکار بلندپروازانه داشته باشی.

4- صحبت با دوستان موفق و افراد ثروتمند

اگه هیچکدوم از کارای بالا باب طبعت نبود شاید این یکی بتونه در پیدا کردن هدف بهت کمک کنه. بصورت پیشفرض شاید هیچ هدف خاصی به ذهنت نرسه ولی خوبه که بدونی ما ادمها موجودات پیچیده ای هستیم. و گاهی دلمون چیزایی میخواد که روحمون هم ازش بی خبره. پس با دوستات که ادمهای موفقی هستن و یا پولدارا و ثروتمندایی که میشناسی صحبت کن ازشون مشاوره بگیر. شک نکن که لابلای صحبت هاشون دست کم 5 تا هدف خوب پیدا میکنی. یکی از مزایای خوب صحبت با افراد موفق اینه که اونا هیچوقت در مورد جنگ، اخبار بد و فیلم و سریال باهات صحبت نمیکنن… اونا فقط از دست آوردهاشون برات میگن و اینکه قرار در آینده چیکار کنن و این باعث میشه حسابی انرژی بگیری.

امیدوارم این راهکارها برات جوابگو باشه اگر نبود دلسرد نشو. میتونی با مراجعه به بخش پرسش و پاسخ ثروت آموز مشکل یا سوالت رو مطرح کنی و کاربرا و مدیرای سایت ، راهنمایی و تجربیات خودشون رو در اختیارت بزارن. همچنین نظرت رو در مورد این مطلب برامون بنویس که در آینده بتونیم کیفیت مطالب رو بالاتر ببریم.

مدیر سایتAuthor posts

Avatar for مدیر سایت

بهنام رحیمی نژاد هستم. حدود 20 سال پیش اولین بار با قدرت ذهن و ایجاد ارتباط با جهان هستی و دست یابی به آرزوها، آشنا شدم. سالها در این زمینه تحقیق . مطالعه کردم و روز به روز آگاه تر شدم. در نهایت با کسب نتایج قابل قبول، تصمیم گرفتم که تجربیاتم را در سایت ثروت آموز در اختیار شما عزیزان قرار دهم. به لطف الله اینجا نقطه ای برای شروع دوباره و صراطی مستقیم به سمت موفقیت برای شما خواهد بود.

قابلیت ثبت نظر غیرفعال است.