نحوه صحبت با خدا

نحوه صحبت با خدا


بدون شک همه‌ی ما چه در تنهایی، چه در جمع، چه در خوشی و چه در ناخوشی… با خداوند حرف زدیم و خواسته هایی رو مطرح کردیم. اما آیا هرگز به این موضوع فکر کردیم که واقعا خدا چطور حرفهامون را می شنوه؟ و آیا این نحوه صحبت با خدا اصلاً صحیح هست؟ در این مقاله که بصورت یک آگاهی، ناخودآگاه به من الهام شد، میخوام به شما بگم که چطور با خدا حرف بزنیم که صدایمون را بشوه و به خواسته مون جواب واضح بده.

نحوه صحبت با خدا و رسیدن به خواسته ها

سالها پیش که هنوز دانش آموز بودم، بارها به این آیه‌ی معروف برخورده بودم که “ربّکم أعلم بما فى نفوسکم” (خداوند از خود شما ببیشتر به درونتان آگاه است). تا اینکه تصمیم گرفتم برای یک بار هم که شده در مورد این آیه بیشتر فکر کنم. و دائماً این سوال رو از خودم میپرسیدم که خداوند چطور از باطن من بهتر از خودم با خبره؟ اصلا این ارتباط بین من و خدا چطور برقراره.

چیزی که لازم بود اون زمان بهش برسم این بود که جنس خدا رو بشناسم. که مدتها طول کشید تا در دوران بزرگسالی به این درک رسیدم که ارتباط انسان با خدا و بالعکس چطور برقرار میشه. و اینکه اصلا کلام من و کلماتی که ادا میکنم اصلا هیچ تأثیری بر روی خدا نمیزاره. مگر اینکه کلام از اعماق قلب گفته بشه.

این مقاله رو از دست نده: نقش خدا در رسیدن به آرزو

سعی کردم برای درک بهتر موضوع نحوه صحبت با خدا به گذشته برگردم. و در خاطراتم کنکاش کنم. وقتی در ذهنم گذشته رو مرور میکردم متوجه شدم هر جا که من از کلامم برای درخواست از خدا استفاده کردم ، یا اون خواسته به دست نیومد و یا اگر اومد خیلی کمرنگ بود. اما هر بار که در درونم با خدا حرف زدم ، هم نجوای خداوند رو شنیدم و هم تمام و کمال به خواسته ام رسیدم.

بنابراین نحوه صحبت با خدا برای اینکه بتونید به خواسته تون برسید و واقعا جواب بگیرید اینطوره که در هر جایی و هر حالتی که هستین بدون اینکه کلامی رو جاری کنین، توی دلتون حرف بزنید باهاش. این نوع ارتباط با خدا باعث میشه شما هم صدای خدا رو بشنوید که جوابتون رو میده. باعث میشه از چیزی که میخواید بگید، خجالت زده نباشید. چون در حالت کلامی اغلب ما دنبال مکان ساکتی میگردیم که اگه خواسته مون خنده دار یا غیر معقول بود کسی نشنوه و مسخره مون نکنه. به همین خاطر خیلی وقتها فرصت صحبت با خداوند رو از دست میدیم.

آثار دعا و اذکار

بسیاری از ما از بدو تولد با ندای اذان در گوشمون پا به این دنیا گذاشتیم و زبان عربی رو اولین بار شنیدیم. و بعدتر با قرآن مجید و دعاهای مختلف و نماز و … آشنا شدیم که همگی به زبان عربی هستن. متأسفانه مردم به این امر واقف نیستن که برای ارتباط با خداوند باید بدونن چی دارن میگن. و اگر صرفا با بیان و خواندن دعاها و اذکار انتظار دستگیری و هدایت از جانب پروردگار داشته باشیم عملاً به هیچ چیزی نخواهیم رسید.

خداوند زمانی به خواسته ات پاسخ میده که خودت بدونی چی میخوای

بنابراین برای یادگیری نحوه صحبت با خدا از طریق دعا پیشنهاد میکنم برای یک بار هم که شده به معنی اون دعا هم توجه کنید. ببینید واقعا چه چیزی دارید از خداوند درخواست میکنید. آیا اون دعا مطابق با خواسته ت هست؟ آیا در اعماق قلبت محتوای اون دعا جاریه؟ یا صرفا چون دیگران گفتن که فلان دعا باعث شفای بیماری میشه یا فلان دعا ثواب داره … میخواید بخونیدش؟

اضولاً دعا چیزی نیست جز راز و نیازهای شخصی با خدا در طول تاریخ که بصورت مکتوب در اومده و امروزه بعنوان یک دعای عمومی مطرح میشه. پس اگر همین خواسته های خودت رو به زبان مادری خودت در اعماق دلت مطرح کنی ، دعایی خداپسند ارائه کردی که مستقیماً جواب خداوند رو در پی خواهد داشت.

چطور جواب خدا رو میشنویم؟

طبق تجربه من خداوند به دو صورت جواب واضح میده. و در هر دو حالت وقتی جواب از جانب خداوند باشه ناخواسته حس خوبی پیدا میکنی و به یکباره احساس میکنی که چند صد کیلو بار سنگین از روی دوشهات برداشته میشه. در حالت اول همونطور که بالاتر به نحوه صحبت با خدا اشاره کردم، در حین صحبت با خداوند بلافاصله جواب رو در قالب صدای خودت خواهی شنید. و در حالت دوم عموماً خداوند به شکل فردی که میشناسیش و قبولش داری، ظاهر میشه و جواب رو خیلی واضح و روشن بیان میکنه. معمولا هم جوابها بسیار کوتاه و در حد چند کلمه هستند.

انشالله همه ما به سمت خواسته هامون هدایت بشیم و بهترین تجربیات رو در این دنیا کسب کنیم. موفق باشید.

مدیر سایتAuthor posts

Avatar for مدیر سایت

بهنام رحیمی نژاد هستم. حدود 20 سال پیش اولین بار با قدرت ذهن و ایجاد ارتباط با جهان هستی و دست یابی به آرزوها، آشنا شدم. سالها در این زمینه تحقیق . مطالعه کردم و روز به روز آگاه تر شدم. در نهایت با کسب نتایج قابل قبول، تصمیم گرفتم که تجربیاتم را در سایت ثروت آموز در اختیار شما عزیزان قرار دهم. به لطف الله اینجا نقطه ای برای شروع دوباره و صراطی مستقیم به سمت موفقیت برای شما خواهد بود.

قابلیت ثبت نظر غیرفعال است.