غلبه بر نگرانیهای مالی

انسان در هر سطح درآمدی که باشه همیشه یک نگرانی و ترس از کمبود پول و مال در وجودش داره. تفاوتی در بین غنی و فقیر نیست و در بسیاری از مردم این فکر نهادینه شده و بصورت غیر ارادی در ذهن فرد تکرار و تکرار میشه. اما خبر خوب اینه که غلبه بر نگرانیهای مالی امکانپذیره و بسیاری از افراد موفق و مثبت اندیش سالهاست که این معضل رو برای خودشون حل کردن. در ادامه مطلب با من همراه شو تا راه حل رفع این مانع ذهنی رو شرح بدم.

نگرانی ها از کجا می آیند؟

همه ما لحظات تلخ و شکست رو در زندگی چشیدیم چه در ابعاد کوچک و چه در ابعاد بزرگ. اصولاً انسان موجود حساسیه و کلمات و وقایع و رویدادهایی که به مرکز احساس ما نشانه روی میکنن باعث ایجاد یک خاطره عمیق در ذهن شده و به مرور زمان با یادآوری این خاطرات ناخواسته اون رو تبدیل به یک باور می کنیم. همونطور که در مقالات قبلی هم اشاره کردم احساس غم و اندوه و ترس با توجه به عمقی که در وجود ما دارن، سریعتر یک باور رو ایجاد میکنن. که در مقابل وقایع شادی بخش و خوشحال کننده اثر کمتری در باورسازی دارن.

بدون شک همه ما فراز و نشیب های مالی والدینمون رو شاهد بودیم و همیشه صحبت اینکه پول نداریم، سر ماه چیکار کنیم، حقوق رو شاید پرداخت نکنن، خرجی بچه ها رو چطور بدیم، اجاره خونه رو چیکار کنیم و… بارها و بارها به گوشمون خورده و این نگرانی ها رو از همون بچگی در وجودمون ایجاد کرده. و وقتی بزرگتر شدیم و احساس مسئولیت کردیم نگرانی مالی به بزرگترین دغدغه ی ما تبدیل شد.

چه بسا افرادی که حتی پولدار هم هستن اما همیشه با این نگرانی دست به گریبانن که اگر چکم پاس نشه چی، اگر ورشکست بشم چی، اگر سرم کلاه بزارن چی و… و در کنار همه این نگرانی ها و باورهای اشتباه، میتونیم به راحتی با کمی تمرین برای غلبه بر نگرانیهای مالی اقدام کنیم.

غلبه بر نگرانیهای مالی

نکته اصلی اینکه ما نگرانی داریم، چیز دیگریست. و اون، عدم اعتماد و ایمان کامل به منبع هستی یعنی خداست. بارها در قرآن به این موضوع اشاره واضح شده که “لا ریب” یعنی “شک نکنید”. باید تأمل کرد در این جمله که چرا خداوند بارها تکرار کرده که شک نکنید، اگر ما قبول داریم که تنها منبع خیر و برکت و بخشش خداونده، پس چه لزومی بر شک کردن هست؟ وقتی به این باور و ایمان رسیدیم که خداوند بخشنده ست و اگر ازش چیزی رو درخواست کنیم و توکل داشته باشیم و صبر پیشه کنیم، چه لزومی داره که از ابزارها و بندگان خدا هراس داشته باشیم و نگرانی به خودمون راه بدیم؟

خب مسئله ی بسیاری از آدمها اینه که نمیتونن یکباره این شک رو برطرف و نسبت به قدرت الهی ایمان کامل پیدا کنن. بله کاملا حق با اونهاست و این سیستم طبیعی انسانه. لذا پیشنهاد من برای غلبه بر نگرانیهای مالی ابتدا مطالعه، شناخت بهتر خداوند، شناخت قوانین کیهانی، شناخت قوانین زندگی و در نهایت جایگزین کردن باورهای جدید و عالی و مثبت بجای باورهای قدیمیه.

تمرین غلبه بر نگرانیهای مالی

دفتری تهیه کن و درآمدها و هزینه های چند ماه گذشته رو در ستونهایی یادداشت کن. سپس حساب کن در بین این بازه های زمانی بین درآمد و هزینه، چه مدتی دستت خالی بوده. و در اون مدتی که دستت خالی بوده چقدر استرس و نگرانی داشتی؟ اون رو در یک جمله بنویس.

همچنین بابت هر هزینه ای که میکردی چه احساسی داشتی، اون حس رو بنویس. حس پشیمانی، حس ترس از تموم شدن پول هر چی که بود بنویس.

در نهایت به این نکته توجه کن که آیا در مدتی که گذشت با همه نگرانی هایی که داشتی، آیا ممکن بود به خاطر بی پولی اتفاقی بیافته که دیگه نتونی به زندگی ادامه بدی؟ یا ضربه جبران ناپذیری به تو و اطرافیانت وارد بشه؟

هدف از این تمرین اینه که متوجه بشی که اوضاع هیچوقت اونقدر خراب نمیشه که غیرقابل جبران باشه. و با این تمرین باید به این منطق دست پیدا کنی که نگرانی هات به خاطر اتفاقاتی بوده که هنوز نیافتاده. وقتی به این منطق رسیدی، نوبت به استفاده از جملات تأکیدی مثبت میرسه.

هر روز صبح وقتی از خواب بیدار میشی، جلوی آینه بایست و به خودت درود بفرست. و جملات زیر رو چندین بار تکرار کن:

  • تو معچزه خداوند بر روی زمینی و خداوند نگاه ویژه ای به تو داره.
  • زندگی فقیرانه پدر و مادرت هیچ ربطی به تو نداره و تو در مسیر دیگری حرکت میکنی.
  • تو مسئول تمام اتفاقات خوب و بد زندگیت هستی و میتونی هرجور که دوست داری رقمشون بزنی.
  • تو هر وقت که اراده کنی، از هیچ میتونی پول بسازی و پول درآوردن آسونترین کار در زندگیته.
  • تو هر پولی که خرج میکنی، طبق قانون جهان، دو برابرش به حسابت برمیگرده.
  • تو هر پولی که در میاری، فقط و فقط به خاطر توجه خداونده و انسانها، بانکها و هیچ چیز دیگری در این کار از خودش اختیاری نداره.
  • تو ادامه ای از منبع انرژی عالم یعنی خداوندی که هرگز طعم فقر رو نخواهد چشید.
  • و جملاتی که به مرور خودت میتونی بهشون اضافه کنی…

برای این که این باورها رو برای غلبه بر نگرانیهای مالی بتونی در ذهنت نهادینه کنی، به 21 روز زمان نیاز داری تا با تکرار و تمرین متوالی در این مدت باورهای جدید رو مثل یک سطل رنگ بپاشی روی باورهای قدیمی و ناپدیدشون کنی. تو در همون روزهای اول نتایج شگفت انگیز این تمرین رو خواهی دید. و اون احساس خوبی که بهت دست میده گویای این خواهد بود که داری مسیر درستی رو میری و باید ادامه ش بدی.

در مطالب بعدی به موضوعات مختلفی در خصوص قوانین خداوندی و کیهانی میپردازم که ازت دعوت میکنم حتما مطالعه شون کنی تا لحظات شگفت انگیزی رو در زندگیت رقم بزنی.

مدیر سایتAuthor posts

Avatar for مدیر سایت

بهنام رحیمی نژاد هستم. حدود 20 سال پیش اولین بار با قدرت ذهن و ایجاد ارتباط با جهان هستی و دست یابی به آرزوها، آشنا شدم. سالها در این زمینه تحقیق . مطالعه کردم و روز به روز آگاه تر شدم. در نهایت با کسب نتایج قابل قبول، تصمیم گرفتم که تجربیاتم را در سایت ثروت آموز در اختیار شما عزیزان قرار دهم. به لطف الله اینجا نقطه ای برای شروع دوباره و صراطی مستقیم به سمت موفقیت برای شما خواهد بود.

قابلیت ثبت نظر غیرفعال است.