تاثیر تلویزیون بر باورها

یکی از تفریحات مردم برای گذراندن وقت نشستن پای تلویزیون است. از یک کودک گرفته تا یک فرد بزرگسال ، بعد از خواب، بیشترین زمان پای تلویزیون و روزنامه خوندن گذاشته میشه. اما اغلب حواسشون نیست که همین فیلم ها و سریال ها و اخبار چطور باورهای مردم هدف گرفته میشه و بدون اینکه شخص خودش بخواد، فقر و بدبختی در ضمیر ناخودآگاهش نقش میبنده. اگه تو هم از این دسته افراد هستی که اوقات فراغت خودت رو با رسانه ها میگذرونی پس حتماً این مطلب رو تا انتها بخون. میخوام در مورد تاثیر تلویزیون بر باورها مواردی رو برات روشن کنم.

تاثیر تلویزیون بر باورها و فقر آفرینی

فیلم ها و سریالها

در اغلب فیلم ها و سریال های ایرانی شاهد هستیم که بچه های سرکش غالبا از قشر پولدار جامعه هستن و حتی دختری که آرایش میکنه هم از همین قشره. حتی در انتخاب اسامی قشر پولدار هم از اسم های روز و یا غیر دینی استفاده میشه.

اما در مقابل خانواده فقیر دارای بچه های بسیار سر به زیر، مومن و محجبه هستن و آرامش خاصی در خانواده فقیر حکمفرماست. به مرور در طی سریال و فیلم تمام بدبختی ها گردن قشر لجام گسیخته ی خانواده پولدار انداخته میشه و خانواده فقیر مدام با ذکر خدایا شکرت، خدا بزرگه ، خدا کریمه و…. روزگار میگذرونن و در نهایت حق به حق دار میرسه.

متأسفانه تاثیر تلویزیون بر باورها در این بخش به حدی مخربه که روی تمام سنین اثر گذاشته و یک کودک به مرور به این باور میرسه که اگر در آینده ثروتمند بشه خانواده ای بی بند و بار، بچه هایی خلافکار و زندگی متلاشی شده ای رو خواهد داشت و در عوض اگر فقیر یا در حد متوسط باقی بمونه زندگی آرام و خوبی رو تجربه خواهد کرد.

این فرد چون به واسطه تاثیر تلویزیون بر باورها ش داره از ضمیر ناخودآگاهش فرمان میگیره، بصورت ناخواسته از ثروت فرار میکنه. یعنی حتی اگر به ظاهر تمام تلاشش رو هم بکنه که پولدار بشه اما باز هم یه جایی ته دلش، از ثروتمند بودن واهمه داره. در نتیجه با ارسال فرکانسهای منفی بصورت ناخواسته در مسیری قرار میگیره که همیشه مشکلات و نداری نصیبش میشه.

در واقعیت جامعه هم که دقت کنیم همیشه قشر خلافکار، دزد، معتاد و… از محله های فقیر نشین و خانواده های فقیر بیرون میان. و حتی در بسیاری موارد افراد از روی فقر ، عبادت کردنشون هم از روی کبر و ریاست که یک موقعیتی رو بدست بیارن.

تاثیر تلویزیون بر باورها در رسانه های خارجی هم به همین شکله و اصلا این رسالت این رسانه هاست که با هدف گیری خاصی برنامه تولید میکنن ، تا اکثر مردم جامعه فقیر باشن و برای زندگیشون همیشه درگیر تلاش و کار کردن باشن.

اخبار در رسانه ها

صبح زیبای جمعه ای از خواب بیدار میشی با روحیه ای عالی و پر نشاط دوش گرفتی، و صبحانه ت رو خوردی و برای اینکه از اوضاع مملکت با خبر بشی، کنترل تلویزیون رو بدست میگیری که اخبار ببینی. در ابتدا خبرهایی مبنی بر تهدید دو کشور و کل کل رهبران اون ها میشنوی، پش سرش تحریم ها و اخبار بد اقتصادی و سپس اخبار حوادث و تصاویر وحشتناک اجساد که حاصل از زلزله و سونامی و… روی همدیگه انباشته شدن… و دریغ از یک خبر خوب و مسرت بخش… و اگر هم هست گوینده خیلی سریع ازش رد میشه.

البته هنوز تا اینجای کار متوجه تاثیر تلویزیون بر باورها ی خودت نشدی و نفهمیدی که این اخبار و تصاویر چه بلایی سر روحیه ات آورده. همسر از راه میرسه و صدات میزنه، اقا پاشو امروز مارو ببر بیرون دور بزنیم هوا بخوریم! بلافاصله با اعصابی خراب و خط خطی شده جواب میدی، برو زن حوصله ندارم… و یکی این میگه یکی اون و نهایتا بگومگو بالا میگیره و روز جمعه ای به کام کل خانواده تلخ میشه! اما همچنان غافلی که این نتیجه همون خبرها و تصاویر بدی بود که چند لحظه پیش دیدی…

اگر صبح همون روز جمعه بجای نشستن پای تلویزیون و خراب کردن روح و روانت، میرفتی شاخه گل زیبایی رو دست میگرفتی و می بوئیدی و به همسرت تقدیم میکردی، باز هم همین اتفاق می افتاد!؟

نظر ثروتمندان در خصوص تلویزیون و رسانه ها

بسیاری از ثروتمندان وقتی ازشون در مورد برنامه های تلویزیون و فیلمها میپرسی اصلا روحشون هم خبر نداره که همچین چیزهایی هست. و غالبا آخرین باری که تلویزیون روشن کردن سالها قبل بوده. و اصولا اونها به صورت ذاتی میدونن که این موارد مثل آفت براشون عمل میکنه و اجازه نمیدن چیزی روحیه و باورشون رو خراب کنه. و بعبارتی ذهن خودشون رو درگیر مسایلی که سودی براشون نداره نمیکنن. بسیاری از ثروتمندها حتی در خونه خودشون تلویزیون هم ندارن.

و تو دوست من، مطمئن باش اگر خبر مهمی در دنیا اتفاق بیافته حتما به نحوی به گوشت خواهد رسید پس زمانت رو پای این برنامه ها هدر نده و بجاش روزت رو با نشاط و افکار مثبت بگذرون.

یک تمرین:

از همین لحظه میخوام جسارت به خرج بدی و تمام کانالهای خبری رو از روی تلگرام و لیست شبکه های تلویزیونی حذف کنی. ببین بعد از انجام این کار چه حس خوبی بهت دست خواهد داد و تا روزهای بعدی تاثیر این کار رو در روحیه خود ببین. اگر بعد از کسب این لذت اقدام به بیرون انداختن تلویزیون از منزلت کردی هم خیلی جای تعجبی نخواهد داشت. چون تو داری از بند باورهای منفی رها میشی.

مدیر سایتAuthor posts

Avatar for مدیر سایت

بهنام رحیمی نژاد هستم. حدود 20 سال پیش اولین بار با قدرت ذهن و ایجاد ارتباط با جهان هستی و دست یابی به آرزوها، آشنا شدم. سالها در این زمینه تحقیق . مطالعه کردم و روز به روز آگاه تر شدم. در نهایت با کسب نتایج قابل قبول، تصمیم گرفتم که تجربیاتم را در سایت ثروت آموز در اختیار شما عزیزان قرار دهم. به لطف الله اینجا نقطه ای برای شروع دوباره و صراطی مستقیم به سمت موفقیت برای شما خواهد بود.

قابلیت ثبت نظر غیرفعال است.