فرکانس های ذهنی

فرکانس های ذهنی


همه موجودات زنده در طی لحظات زندگیشون احساسات مختلفی رو تجربه میکنن. احساساتی مثل خنده، گریه، غم، عصبانیت، خوشحالی، عشق، درد و احساساتی از این قبیل. در واقع فرکانس های ذهنی ( Brain Waves ) هستن که موجب بروز این احساسات میشن. اما اینکه این فرکانس های ذهنی چطور ایجاد میشن و عاملشون چیه، مطلبیه که در ادامه میخوام در موردش صحبت کنم.

فرکانس های ذهنی و سطوح مختلف آن

عموماً امروزه طبق اثبات های صورت گرفته از جانب محققین، مغز ما در شرایط مختلف در یکی از 4 حالت بتا، آلفا، تتا و دلتا قرار میگیره و در هر کدوم از این چهار حالت سطح فرکانسی خاصی رو پوشش میده. به تصویر زیر دقت کن.

سطوح امواج ذهنی

سطوح بالا از راست به چپ: هوشیار ، آرامش، نیمه هوشیار یا آرامش عمیق و آخری در حالت خواب کامل دسته بندی شده. یعنی اینکه وقتی بیداریم و در حال انجام کاری هستیم در واقع ذهن در سطح بتا فعاله و وقتی خوابیم، ذهن در سطح دلتا فعالیت میکنه.  البته سطوح میانی و بالاتر دیگه ای هم هستن که افراد عادی از این مسئله بی اطلاع و بی بهره هستن، و افراد خاصی مثل مرتاض ها، دراویش و در کل افرادی که مراقبه یا پرواز روح می کنن به این سطوح دسترسی دارن.

فرکانس های ذهنی یا مغزی چطور ایجاد میشن

مغز ما انسانها حاوی میلیاردها نورُن یا رشته های عصبیه که در هر لحظه میلیونها واکنش رو از طریق سیگنالهای الکتریکی و شیمیایی پدید میارن. که این سیگنالها هر کدام حاوی بخشی از یک پیامه که در نهایت بصورت یک حس یا حرکت یا واکنش جسمی خودش رو نشون میده. در واقع مغز پس از ایجاد سیگنال مربوطه ، اقدام به تولید مواد شیمیایی لازم میکنه که از طریق عصب های بدن به نقطه مورد نظر ارسال میشه و در نهایت ما اون رو به صورت یک واکنش ملموس می بینیم.

مثالی از فرکانس های ذهنی مربوط به درد

فرض کن در حال قدم زدن هستی و جسم تیزی به کف پات فرو میره. بدون اینکه قادر به محاسبه فاصله ی لحظه فرو رفتن جسم به پا و شروع درد باشی، بلافاصله درد رو در اون نقطه احساس میکنی.

در واقع در همین فاصله غیرقابل تصور، عصب اون نقطه سیگنالی رو به سمت مغز ارسال کرده و مغز پس از دریافت پیام عصبی، شروع به ارسال سیگنالهای مربوط به حس درد میکنه و ماده شیمیایی گلوتامات و ماده ی P بسته به مقدار جراحت تولید میشه و در مغز درد رو معنی میکنه. و برعکس همین قضیه، زمانی اتفاق میافته که درد خنثی بشه. در واقع ذهنت در طی یک عملیات پیچیده بیولوژیکی فرکانس مربوط به خنثی سازی درد رو پردازش میکنه و در نهایت دیگه درد رو حس نمیکنی یا کمتر حسش میکنی.

در واقع مغز موجودات به گونه ای طراحی شده که به خودی خود هیچ حسی رو تجربه نمیکنه مثلا اگر بنا بود مغز درد بگیره بدون شک در همون لحظه اول زندگیمون دیوانه میشدیم. به همین خاطر مغز زمانی حسی رو تجربه میکنه که یکی از فرکانس های ذهنی رو از طریق صوت، تصویر، لمس و… دریافت کنه و بعبارتی اون حس براش ترجمه بشه.

شناخت کارایی های مغز

مغز ما بی نهایت کاربرد داره و هنوز خیلی از بخش ها و قابلیت های این مرکز فرماندهی برای ما روشن نیست. بعنوان مثال چیزی که میخوام در این مقاله در موردش صحبت کنم، قابلیت مغز در کنترل و رفع مشکلات بدن هست. مشکلاتی از قبیل انواع بیماریها، رفع یک مشکل جسمی، ترمیم بخشی از بدن، رفع یک عادت ناپسند، ترمیم دی ان ای، تقویت باورپذیری و کمک به برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه و…

اما همه این اتفاقها زمانی میافته که ما بتونیم ذهنمون رو کنترل کنیم و فرکانس های ذهنی دلخواهمون رو ایجاد کنیم. مثلا برای خندیدین اصولا دنبال دلیلی میگردیم و اگر جوکی بشنویم، یا چیز خنده داری ببینیم منجر به ایجاد فرکانس ذهنی شادی می شه. اما میتونیم بی هیچ دلیلی هم بخندیم و بعد از چند لحظه ذهن باورش میشه که دلیلی برای خنده وجود داره و در نتیجه اون حس رو القا میکنه و ممکنه به مرحله ای برسه که حتی نتونی جلوی خندیدن رو بگیری! اما خب این برای همه افراد و همه نوع احساسات امکان پذیر نیست.

ولی راهی هست که بشه همچین کاری رو انجام داد و هر نوع حسی رو به ذهن القا کرد تا قابلیت جدیدی رو در خودش ایجاد کنه. حتی حس جذب ثروت و ثروتمند بودن!! در ادامه مقاله فرکانس های ذهنی با من همراه باش داریم به جاهای جالبش میرسیم.

ایجاد فرکانس های ذهنی آگاهانه

مسئله ی اصلی که قراره در اینجا بهش اشاره کنم، اینه که ما میتونیم با گوش دادن به صداهایی که در یک سطح فرکانسی خاص و طول موج مربوطه هستن، به نتایج خارق العاده ای برسیم.

به نمونه صوت زیر با هدفون مناسب و با ولوم حداکثر 70 الی 80 درصد صدا، گوش بدید

[cpm-player id=”1″]

فایلی که شنیدی حاوی صوت ریتمیکی بود که موجب تولید فرکانس های ذهنی مربوط به تناسب اندام، چربی سوزی و در کل سلامت عمومی بدن میشه. شاید باورش سخت باشه اما شدنیه. فایل فوق فقط بخش کوچکی از فایل اصلی بود که در اختیارت گذاشتم. فایل اصلی که در حدود یک ساعته به همراه دستورالعمل در بخش فروشگاه ثروت آموز قرار داره که میتونی سفارش بدی و فوراً دانلودش کنی.

همونطور که بالاتر هم اشاره کردم، این نوع فایلهای صوتی در همه ابعادی کاربرد دارن. برای مثال اگر قرار باشه قدرت تجسمت رو برای رسیدن به خواسته ها افزایش بدی، لازمه ش قرار گرفتن در آرامش و تمرکز بالاست که بتونی خواسته ت رو به وضوح مجسم کنی. اما خب بسیاری از افراد بدلیل گرفتاریها و مشکلات و دغدغه های ذهنی اون تمرکز لازم رو ندارن. و خیلی زود از انجام این قدم ها برای رسیدن به هدف دست می کشن.

گوش دادن به این فایلها باعث میشه تا ذهن بصورت آگاهانه بدون اینکه سیگنالی رو از جانب شما دریافت کنه، مستقیماً با شنیدن از طریق گوش، موجبات تولید فرکانس های ذهنی مناسب رو فراهم کنه و در نتیجه سریعتر به حالت تمرکز رفته و مغز رو برای دریافت اطلاعات اماده کنه.

فرکانس های ذهنی در طبیعت

تابحال از خودت پرسیدی که چرا در کلاس های یوگا همیشه از یک ظرف بزرگ فلزی برای تولید صدا استفاده می کنن؟ بله درست حدس زدی، صدایی که از این ظرفها در میاد دقیقا کار همین فایلهای صوتی رو انجام میده و در سطحی که مورد نیاز مدیتیشن هست، فرکانس های ذهنی لازم رو تولید میکنه.

امواج مغزی در طبیعت

صدای پرندگان، صدای شر شر آب، صدای باد، صدای آتش، صدای باران و.. همگی فرکانس هایی رو تولید میکنن که باعث میشه حالت های خاصی رو تجربه کنی. مثلا اگر روی شن های ساحل دراز بکشی و چند لحظه چشمات رو ببندی و به صدای امواج دریا گوش بدی، بعد از چند دقیقه به شدت احساس خواب آلودگی بهت دست میده و دوست داری به خواب عمیقی فرو بری. من بارها این رو تجربه کردم و شبهای زیادی رو در کنار ساحل به صبح رسوندم و خوابی پر از آرامش رو تجربه کردم. علت این امر اینه که امواج دریا صدایی در طول موج کمتر از 3Hz یعنی سطح دلتا تولید میکنن که منجر به خواب عمیق میشه.

به عقیده من، دنیای ما و همه موجودات و متعلقاتش حاصل آهنگ زیباییه که خداوند نواخته و هر نتی که نواخته شده در هر گوشه دنیا زیبایی منحصر به فرد و رمزآلودی رو به وجود آورده. گوش به جریان آهنگ خداوند بسپر و در مسیری سرشار از آرامش پیش برو تا به اوج موفقیت برسی.

امیدوارم از خوندن این مقاله اطلاعات جدید و جالبی رو بدست آورده باشی، اگر مشتاق به استفاده از این نوع فایلها هستی، پیشنهاد میکنم حتما به فروشگاه ثروت آموز سر بزنی و فایل مناسب نیازت رو پیدا کنی. فایلهای موجود در فروشگاه، کاملا تست شده هستن و از بین هزاران فایلی که در اینترنت وجود دارن و عموما 99 درصدشون غیر استاندارد و آسیب زننده هستن، دستچین شده و پس از مدتها آزمایش و سنجش با ابزارهای دقیق آنالیزور صدا، در سایت قرار گرفتن. همچنین باعث خوشحالیه که تجربه و نظرت رو در خصوص این مطلب در پایین همین صفحه با من و بقیه کاربرها در میون بزاری.

در پناه خداوند شاد و ثروتمند باشی.

مدیر سایتAuthor posts

Avatar for مدیر سایت

بهنام رحیمی نژاد هستم. حدود 20 سال پیش اولین بار با قدرت ذهن و ایجاد ارتباط با جهان هستی و دست یابی به آرزوها، آشنا شدم. سالها در این زمینه تحقیق . مطالعه کردم و روز به روز آگاه تر شدم. در نهایت با کسب نتایج قابل قبول، تصمیم گرفتم که تجربیاتم را در سایت ثروت آموز در اختیار شما عزیزان قرار دهم. به لطف الله اینجا نقطه ای برای شروع دوباره و صراطی مستقیم به سمت موفقیت برای شما خواهد بود.

قابلیت ثبت نظر غیرفعال است.