باورهای منفی درباره پول

همونطور که در بسیاری از آموزش ها و مقالات اشاره شد، برای استفاده صحیح از قانون جذب، باید باورهای مثبت و عالی داشته باشی. یعنی همیشه نیمه پر لیوان رو ببینی. اما متأسفانه یکی از مواردی که باعث فقر در زندگی بسیاری از افراد میشه، داشتن باورهای منفی درباره پول هست. در این مقاله قصد داریم این باورها رو شناسایی کنیم.

دنیای باورها دنیای عجیبیه. گاهی ممکنه باوری رو در ضمیر ناخودآگاهت داشته باشی که روحت هم از وجودش بیخبره. لذا بارها و بارها در کاری یا عملی شکست میخوری و اون رو گردن بدشانسی و بدبیاری میزاری. اگه میپرسی چطور همچین چیزی ممکنه، اجازه بده با ذکر یک مثال عملکرد ضمیر ناخودآگاه رو برات روشن کنم.

با باورها و نظام باورها بیشتر آشنا شو

زمانی که برای گرفتن گواهینامه رانندگی اقدام میکنی، در ابتدا در دوره آموزشی که به سر میبری، یاد گرفتن جای ترمز و گاز و کلاچ و تنظیم دست و پا برای دنده عوض کردن کمی برات سخت و گیج کننده ست. ولی بعد از چند دوره تمرین و چند ماه رانندگی این نظم به صورت خودکار به ضمیر ناخودآگاهت سپرده میشه و دیگه تو تصمیم گیرنده نیستی که ترمز کجاست، گاز کجاست، کی باید دنده عوض کرد و…. بصورت ناخواسته بسیاری از کارها رو در حین رانندگی انجام میدی. ایندفعه که خواستی رانندگی کنی، از خودت بپرس، واقعا چطور این کارها رو بدون نیاز به فکر کردن انجام میدی…؟!

وقتی باورهای منفی درباره پول یا هر چیز دیگری در طول دوران زندگی برات تکرار میشن، بصورت خودکار در زمان مناسب وارد عمل شده و تو دیگه تصمیم گیرنده نیستی، یعنی انقدر اون افکار و باورها برات عادی شده که حتی بهش فکر هم نمیکنی و به خودی خود ارتعاشات مسموم رو بر علیه پول و خودت، به کائنات میفرستی. و در جواب کائنات پول نداشتن رو بهت هدیه میکنه. چون تو بهش اثبات کردی که پول چیز بدیه.

انواع باورهای منفی درباره پول

 

پول در آوردن خیلی سخته و از عهده من خارجه!

این باور کاملا غلطه. تو در دنیایی زندگی میکنی که پر از فرصت هاست. و خوشبختانه تنها چیزی که در این دنیا راحته پول در آوردنه. و تا زمانی که این باور در وجودت باشه، همواره کائنات هم راه های سخت پول درآوردن رو جلوی پات میزاره. در حالیکه کافیه فرصت ها رو ببینی. و برای دیدن این فرصت ها باید باورت رو عوض کنی. برای مثال میتونی هر روز با خودت تکرار کنی، پول درآوردن راحتترین کار دنیاست… کافیه یکی دو هفته به این کار مبادرت کنی و نتیجه ش رو ببینی. ببین چطور فرصت هایی که قبلا جلوی چشمت بودن رو نمیدیدی و الان به راحتی احساسشون میکنی.

پول دارها اغلب آدم های عوضی هستن!

این هم یکی از باورهای منفی درباره پول هست که خیلی ها بهش گرفتارن. دوست من ، پولدارها عوضی نیستن. اونها فقط جور دیگه ای فکر میکنن. و وقت این رو ندارن برای آدمهایی که نسبت به پولدارها و پول بدبین هستن توضیح بدن! بنابراین در یک فاز دیگه ای از زندگی به سر میبرن و چون تو با اونها همفرکانس نیستی فکر میکنی که اونا چون پولدار شدن رفتار بیرحمانه یا عوضی گونه ای دارن. در حالیکه برعکس، پولدارها به دلیل اینکه به پول رسیدن و ازش گذشتن، نسبت بهش احساس عادی دارن و سعی میکنن زندگی با آرامش بیشتری رو تجربه کنن. ولی حتی اگر 1 درصد هم پولداری رو میشناسی که رفتار ناشایست و عوضی گونه ای داره، سعی کن خودت پول دار بشی و رفتار درست رو بهش نشون بدی!

فکر میکنم اغلب پولدارها از راه قاچاق و دزدی پولدار شدن!

بله ممکنه عده ای از این طریق پولدار شده باشن اما دلیل نمیشه که تو هم برای پولدار شدن همین راه رو انتخاب کنی. برای اینکه این باور رو عوض کنی، در اطرافت جستجو کن و چند فرد پولدار رو پیدا کن، و از نزدیک با کارشون و خودشون آشنا شو. سعی کن جنبه های مثبت روش های پولدار شدنشون رو ببینی و بعد با منطقی که از این طریق به دست میاری، افکار و باورهات رو تغییر بده.

میترسم اگه پولدار بشم زندگیم از هم بپاشه

این یک از بدترین باورهای منفی درباره پوله که ریشه اصلیش در فیلم ها و سریالهای تلویزیونیه. خانواده پولدار بچه هاشون خلافن، زن و شوهر خیلی کمتر همدیگر رو میبینین، عنان زندگی از دست مرد خارج شده و هرکی ساز خودش رو میزنه، دختر خانواده حالت روانپریشی داره و در مسیر خلاف قدم گذاشته و… سالهاست این موارد رو در رسانه ها شاهد هستیم. میخوام این سوال رو از خودت بپرسی، آیا پولداری رو از نزدیک میشناسی که زندگیش به خاطر پول از هم پاشیده باشه!؟ من که نمیشناسم! پس باز هم با یک جواب منطقی به جنگ باورت برو و تغییرش بده. و مدام با خودت تکرار کن، پولدار بودن باعث آرامش و امنیت در زندگی و خوشبختی خانواده میشه.

نتیجه گیری و تمرین

اگر بخوام این باورهای منفی درباره پول رو ادامه بدم تا چندین صفحه میشه دربارش نوشت. لذا برای تمرین و کنکاش ذهنت، همین الان وقت بزار و هر سوالی که در مورد پول در ذهنت داری چه مثبت چه منفی بریز بیرون و روی کاغذ بنویس. توصیه میکنم پیش داوری رو بزاری کنار. چون اغلب فکر میکنن فکر منفی در اینباره ندارن ولی وقتی شروع به نوشتن کنی متوجه میشی که ضمیر ناخودآگاهت به حرف اومده و داره به همه چی اعتراف میکنه. پس باورهات رو بنویس در مورد پول، و برای هر باور منفی یک دلیل قانع کننده پیدا کن و تبدیلشون کن به باور مثبت سپس با تکرار اون بابت مثبت در قالب جملات تأکیدی ضمیر ناخودآگاهت دوباره برنامه ریزی کن. شک نکن در مدت کوتاهی چنان نتایج شگفت انگیزی میگیری که اصلا باورت نمیشه که تو همون آدم قبلی هستی.

مدیر سایتAuthor posts

Avatar for مدیر سایت

بهنام رحیمی نژاد هستم. حدود 20 سال پیش اولین بار با قدرت ذهن و ایجاد ارتباط با جهان هستی و دست یابی به آرزوها، آشنا شدم. سالها در این زمینه تحقیق . مطالعه کردم و روز به روز آگاه تر شدم. در نهایت با کسب نتایج قابل قبول، تصمیم گرفتم که تجربیاتم را در سایت ثروت آموز در اختیار شما عزیزان قرار دهم. به لطف الله اینجا نقطه ای برای شروع دوباره و صراطی مستقیم به سمت موفقیت برای شما خواهد بود.

قابلیت ثبت نظر غیرفعال است.