مراحل رسیدن به ثروت

ممکنه با مطالعه مقالات متفاوتی که در زمینه کسب ثروت منتشر شده، کمی سردرگم بشی و ندونی که دقیقا از کجا باید شروع کنی. در این مقاله که بعنوان یک راهنمای مرجع تهیه شده و مراحل رسیدن به ثروت رو بصورت الویت بندی شده برات لیست کردم. یعنی باید این گامها تا ساختن یک ذهن برتر و رسیدن به ثروت طی بشه در غیر اینصورت همیشه یک جای کار خواهد لنگید. در ادامه با من همراه شو تا ببینیم برای ثروتمند شدن دقیقا باید چکار کنیم.

مراحل رسیدن به ثروت

1- تصمیم گیری و تعهد برای رسیدن به موفقیت

تصمیم گیری اولین مرحله از مراحل رسیدن به ثروت به حساب میاد. اینکه تصمیم بگیری از امروز جور دیگه ای زندگی کنی، چیزهای جدیدی یاد بگیری، کارهای جدید انجام بدی، و تصمیم گرفتن اولین و مهترین کاره. میدونیم که حتی استفاده منظم از مسواک هم برای خیلی از افراد سخته. و تصمیم گرفتن برای اینکه هر شب مسواک بزنن هم براشون سخت تر! ولی برای شروع هر کاری تصمیم گرفتن مهمه. تصمیمی که حاضر باشی تعهد بدی تا رسیدن به هدف نهایی دست از تلاش و پیمودن این مسیر برنداری.

2- شکستن مقاومت ذهنی برای پذیرش و یادگیری

همه ما عقاید و باورهایی داریم که باهاش عمری رو زندگی کردیم. و سالها طول کشیده تا این باورها در ذهن ما شکل گرفتن. لذا وقتی مطلبی رو مطالعه میکنیم، یا حرفی رو میشنویم، ممکنه با افکار و باورهای قبلی ما سازگار نباشه و مغایرت هایی داشته باشه و در نتیجه با یک مقاومت ذهنی روبرو میشیم که باعث عدم پذیرش اون موضوع میشه. بنابراین اگر قصد ما پیشرفت و ثرومند شدنه، باید ذهن رو آماده کنیم برای پذیرش آنچه که قراره بشنویم. در غیر اینصورت هیچ تغییر رخ نخواهد داد. کافیه برای شکستن این مقاومت به خودت بگی، خب آیا همه این تجربیات و باورهایی که در حال حاضر دارم، تابحال هیچ اثر مثبتی در رسیدن برای ثروت داشته؟ و وقتی به جواب خیر برسی، میتونی خیلی راحت همه رو به دست فراموشی بسپری و اماده شنیدن چیزای جدید بشی.

3- تغییر باورها

از دیگر مواد لازم برای کسب ثروت تغییرباورهاست. نتیجه هرچیزی که امروز در زندگی میبینی، همگی از باورهاییه که داشتی و داری. اینکه رفتار دیگران با تو به چه صورته، اینکه در طول روز چه اتفاقاتی برات میافته، اینکه در قرعه کشی بانک برنده نمیشی و…. همه و همه از باورهاته. باورهایی که چه دانسته و چه ندانسته سالها به کار گرفتیشون و در نهایت چیزی شدی که الان هستی. برای تغییر باور، ابتدا باید باورهای منفی و اشتباه رو در خودت شناسایی کنی و با جایگزین کردن یک باور درست و تکرارش، اون رو ملکه ذهنت کنی. در مقالاتی که در خصوص باور و نظام باورها صحبت کردم قبلا، روشهای تشخیص باور و تغییر باورها رو مطالعه کن.

4-  نوشتن اهداف و خواسته ها

همونطور که قبلا هم اشاره شد، ثروت میتونه هر چیزی باشه و صرفا منظور از ثروت پول نیست. پول نمیتونه هدف باشه، بلکه وسلیه ای هست برای رسیدن به خواسته ها و اهداف. بنابراین هر خواسته ای که در زمینه ثروت داری رو بنویس. نوشتن آرزوها و خواسته ها از ضروری ترین مراحل رسیدن به ثروت هست و باعث میشه ذهنت برنامه ریزی درستی نسبت به خواسته هات داشته باشه. و اصلا کائنات با نوشتنت به جنب و جوش میافتن.

5- استفاده از قانون جذب

قانون جذب به ما میگه، شما هر چیزی رو که باور کنی به خودت جذبش میکنی. پس با توجه به موضوع بالا که در خصوص تغییر باور گفته شد، باید قانون جذب رو هم به کار ببری. بهترین روش برای به کار گیری قانون جذب، به این صورته که هر چیزی رو که میخوای بهش برسی، تجسم کنی. مثلا خونه زیبایی رو در نظر داری که بهش برسی. باید این خونه رو با تمام جزئیاتش تصور کنی. نه یک بار، بلکه بارها و بارها در طول روز به تجسم خواسته ت مشغول شو. حتی اگه بتونی تصویری از اون خونه در پیدا کنی هم خیلی کمکت میکنه. و میتونی اون رو هر روز نگاه کنی و مدام بهش فکر کنی. باید در خیالت لمسش کنی، دیوارهای خونه رو حس کنی، خودت رو در روی بالکن یا پنجره خونه که داری بیرون رو نگاه میکنی حس کنی. حتی فکر کنی که سالهاست این خونه رو داری و حالا یه جاهایش نیاز به تعمیر پیدا کرده و داری تعمیرش میکنی. و در یک کلام باید با خواسته ات زندگی کنی…

6- شکرگزاری

باید بابت هر چیزی که در زندگیت داری شکرگزار خداوند باشی. از اینکه امروز هم نفس میکشی، از اینکه بهت اجازه داده شده روی زمین راه بری، بخاطر کفشت، بخاطر شلوارت، بخاطر اندامت، بخاطر سلامتیت و…. همه چیزی که لمس میکنی و میبینی و حس میکنی شکرگزار باشی. شکرگزاری سرعت رسیدن به هر خواسته ای رو افزایش میده. پس فراموش نکن که از مراحل رسیدن به ثروت یکیش شکرگزاریه. البته نباید صرفا به گفتن خدایا شکرت قناعت کنی. بهتره برای شکرگزاری یه فرمت مناسب داشته باشی که ذهنت درکش کنه که چی داری میگی. مثلا: خدایا به خاطر داشتن این کفشها ازت متشکرم چون باعث میشن پاهام حس بهتری داشته باشن و بتونم راحت راه برم.

7- بخشش

در طول روز همیشه بخشنده باش. بخشش یکی از مهمترین مراحل رسیدن به ثروت و سعادتمندی به حساب میاد و کاملا ضروریه. منظور از بخشش این نیست که لوازمی که بهش نیاز نداری رو ببخشی. دقیقا باید چیزی رو ببخشی که واقعا بهش نیاز داری، چون تنها در این صورته که نیت خودت رو به دنیا ثابت میکنی. و به کائنات میفهمونی که من حاضر از همه چیزم بگذرم. بخشیدن هر چیزی با نیت خیر، باعث میشه بلافاصله کائنات چیزی بهتر از اونی که بخشیدی رو بهت برگردونه. اصلا در این قضیه شک نکن. از قدیم گفتن صدقه دادن هفتاد بلا را دور میکند. اما صدقه معمولا مقدار پولیه که نیاز نداریم بهش و دست میکنیم ته جیبمون پول خوردی که مدتهاست اونجا بوده رو صدقه میدیم. خب در این امر هیچ چیز خیری نهفته نیست. در اصل فقط داریم به خودمون لطف میکنیم. و خود این جمله که در بالا اشاره شد اصلا یک باور غلطه. ما چرا باید به این فکر کنیم که هفتاد نوع بلا داریم که باید رفعش کنیم!؟ چرا به سلامت بودن باور نداشته باشیم!؟ پس چیزی رو ببخش که واقعا برات ارزش داره. مثلا مقداری از درآمد روزانه ت رو به یک نیازمند ببخش.

8- ایجاد حس لیاقت

یکی دیگه از مراحل رسیدن به ثروت داشتن حس لیاقته. اگر خودت رو لایق داشتن چیزی ندونی بدون شک کائنات و خداوند هم اون چیز رو بهت نخواهند داد. تو یک انسانی، بخشی از وجود خداوند. پس میتونی خلق کنی، و یک خالق لایق داشتن بهترین هاست. اگر خودت برای خودت ارزشی قائل نشی دیگران و حتی کائنات هم نخواهند شد. لذا مدام با خودت تکرار کن که من لایق ثروتم، من لایق بهترین ها هستم، من عالی ام و… و این تنها خود گول زنی نیست. اگر درک کنی که جایگاه یک انسان کجاست، پس درک خواهی کرد که تو بهترین و لایق ترینی.

9- از بین بردن ترس ها

از دیگر از مراحل رسیدن به ثروت ، خنثی سازی ترسهاست. ممکنه از پول بترسی، ممکنه از داشتن یک ماشین گرانقیمت بترسی… ای وای نکنه منو ترور کنن، نکنه ازم دزدی کنن، نکنه اصلا وقتی برای خریدن فلان ماشین یا ملک که میرم، فروشنده فکر کنه من اینکاره نیستم و پرتم کنه بیرون! و صدها مورد دیگه از این دست… این ترسها رو باید از بین ببری. اگر خودت رو لایق رسیدن به چیزی میدونی پس ترست برای چیه؟ همین امروز به یکی از بنگاه های اطراف سری بزن و درخصوص قیمت ماشین و مشخصاتش یا ملک مورد نظرت پرس و جو کن. با ترست روبرو شو. بهت قول میدم بعد از انجام این کار چنان حس خوبی بهت دست میده که حس میکنی یک میلیاردری و هیچ کاری در دنیا برات نشد نداره. فقط امتحانش کن.

10- حرکت و عمل

با رعایت همه مراحل رسیدن به ثروت اگر حرکت نکنی و تلاشی انجام ندی هیچی گیرت نخواهد اومد. همیشه گفتن از تو حرکت از خدا برکت. در مراحل قبلی تو ذهنت رو آماده پذیرش کردی و افکار و باورهای جدید ساختی. حالا کائنات برات پیشنهادات جدیدی رو داره و راه های جدید نشونت میده. پس در این مرحله تو باید هوشیار باشی و فرصت هایی که پیش میاد رو بسنجی و سریع وارد عمل بشی. البته منظور من انجام کار سخت و اینا نیست. بلکه با هوشمندی باید جلو بری جلو. به اطرافت نگاه کن و فرصت های جدید کسب و کار رو ببین که چطور افراد حتی وقتی خوابیدن هم پول در میارن. چطور وقتی حتی خوابیدن هم کائنات روابط جدیدی رو براش رقم میزنه.

10 مرحله مهم از مراحل رسیدن به ثروت رو برات نوشتم، هر کدام از این مراحل دارای جزئیات بسیار زیادی هستن که امکان توضیح همه اونها در یک مقاله میسر نیست. لذا در مقالات گذشته و آینده به جزئیات بیشتری اشاره خواهم کرد و در آموزشهای تصویری که در آینده نزدیک در سایت منتشر میشن هم بصورت تخصصی و حرفه ای به این مسایل می پردازم. شاد و ثرومند باشید.

مدیر سایتAuthor posts

Avatar for مدیر سایت

بهنام رحیمی نژاد هستم. حدود 20 سال پیش اولین بار با قدرت ذهن و ایجاد ارتباط با جهان هستی و دست یابی به آرزوها، آشنا شدم. سالها در این زمینه تحقیق . مطالعه کردم و روز به روز آگاه تر شدم. در نهایت با کسب نتایج قابل قبول، تصمیم گرفتم که تجربیاتم را در سایت ثروت آموز در اختیار شما عزیزان قرار دهم. به لطف الله اینجا نقطه ای برای شروع دوباره و صراطی مستقیم به سمت موفقیت برای شما خواهد بود.

قابلیت ثبت نظر غیرفعال است.